Winnaar 10 weken - Afgemat afslank challenge

Winnaar 10 weken - Afgemat afslank challenge

20-06-2020

Een gezonde leefstijl

Voeding, slaap, en ontspanning spelen een cruciale rol bij een gezonde leefstijl. Wanneer je serieus met je lijf aan de slag gaat, is het van belang dat je de juiste voedingsstoffen binnen krijgt. Vooral ook in de juiste hoeveelheden. Eet je téveel, dan zal dit de resulteren in een gewichtstoename. Eet je minder dan je dagelijkse energiebehoefte, val je in gewicht af. Wie wel eens een dieet heeft gevolgd weet dat het moeilijk kan zijn om vol te houden maar het is Matthijs gelukt en hij is de eerste winnaar van de Afgemat 10 weken afslank challenge geworden. 

Slaap goed en val af 

Als je wilt afvallen, is voldoende goede nachtrust essentieel. Tijdens je slaap worden de hormonen ghreline en leptine gecontroleerd, dat zijn de hormonen die verantwoordelijk zijn voor je verzadigingsgevoel. Dus te weinig slaap maakt ook dat je een pak meer calorieën eet overdag. Om een terugval van de verloren kilo's te voorkomen heeft Matthijs namens onze sponsor slaapkamerspeciaalzaak KOOPS BEDDEN een nieuwe kussen van de beste kwaliteit mogen ontvangen. 

tips:

Ook als je slaapt, verbruikt je lichaam calorieën. Heerlijk toch!  Wil je nóg meer afvallen tijdens je slaap, lees dan zeker even deze tips:

1. KIES DE JUISTE SNACKS VOOR JE NAAR BED GAAT

Wil je afvallen tijdens je slaap? Eet je laatste maaltijd dan minstens een paar uur voor je gaat slapen. Wil je toch een snack? Kies dan verstandig. Onderzoekers aan de Florida State University ontdekten dat proteïneshakes een goede keuze zijn. De deelnemers die dagelijks een proteïneshake dronken met 30 gram proteïnen, verbrandden meer calorieën tijdens hun slaap. Bovendien zorgen de proteïnen dat je spieren ‘s nachts herstellen. En hoe meer spieren je hebt, hoe meer je lichaam verbrandt in rusttoestand. 

2. SPORT OVERDAG

Hoe meer spieren je hebt, hoe meer calorieën je verbrandt in rust en dus ook in je slaap. Met andere woorden: combineer je cardio met spierverstevigende oefeningen. Je metabolisme zal je dankbaar zijn en afvallen tijdens je slaap, wordt gemakkelijker.

3. MAAK HET DONKER IN JE SLAAPKAMER

Blauw licht moet je vermijden, dat weet je ondertussen wel. Maar daarnaast vermijd je best ook zoveel mogelijk ander licht. Zorg dus voor stevige gordijnen en licht geen kans dankzij een oogmasker. Uit een onderzoek, gepubliceerd in The Journal of Pineal Research, blijkt dat mensen die in het donker slapen, meer calorieën verbranden dan mensen die dat niet doen.

4. SLAAP ZONDER VERWARMING

Wie in een koele ruimte slaapt, zou meer calorieën verbranden dan wie in een verwarmde kamer slaapt. Dat blijkt uit onderzoek gepubliceerd in vakblad Diabetes. Deelnemers die sliepen in een ruimte van slechts 18 graden, zouden maar liefst 7% meer calorieën verbruiken. De verklaring is logisch: je lichaam moet harder werken om op temperatuur te blijven. Vergeet ook niet om dagelijks te verluchten!

5. NEEM TIJD VOOR ONTSPANNING

Stress is een van de oorzaken van gewichtstoename. Maak daarom dagelijks even tijd om te ontspannen. Een goed boek, een ontspannend bad of een frisse wandeling… Zoek uit wat voor jou werkt. Goed voor de nachtrust én goed voor je lijn. 

6. DRINK VEEL WATER

Water zorgt dat afvalstoffen je lichaam gemakkelijker verlaten. Meer zelfs, wie veel water drinkt, zou ‘s nachts meer afvallen. Nog een reden om meer te drinken!

 

Terug naar overzicht